söndag 2 maj 2010

1½ timma ute...

Gick en sväng vid väsbyån nu på förmiddagen, i sträcka för oss 2-benta blev det inte alls långt, men jisses vad dom 4-benta sprang och då mest Nelly & Leffe.
Dessvärre plumsade alla hundarna ner i ån vid upprepade tillfällen, Svinto simande runt medans Nelly rasade i helt och hållet såg ut som en dränkt råtta då hon kom upp till ytan igen.
Jag hade dock bara med mig mobilen, men då ljuset var suveränt så fick det duga att fota med den.


Svinto vill att jag skall kasta pinnen då jag endå sitter ner...


Bonzo är en riktigt pigg 11 årig schäferhanne <3


Svinto, Nelly och Leffe rusar runt!


Nelly jagar Leffe och i bakgrunden kommer den pigga 10 åriga Svinto galopperande!


Svinto kan verkligen konsten att se ut som 7 svåra år...


Lite bus mellan Bonzo och Leffe!


Och sedan blev det lite mera urladdning för Nelly och Leffe :-)


En fd genomblöt och nyruskad häxa...

Nu ligger hela flocken på terassen och torkar eftersom dom fortfarande var blöta då vi kom hem, dom torkades så gott det gick men jag tror dom är himmla nöjda nu eller dom borde iallfall vara det.

1 kommentar:

Johan sa...

Verkligen härliga bilder!!!