tisdag 18 maj 2010

Gammla hundar!

Bonzo och Svinto har ju ett par år på nacken nu och ibland slås man av att man faktiskt har sin älskade 4-benta till låns på en väldigt begränsad tid!
Svinto blev nyss 10 år, och är mao inne på sitt 11:e levnadsår det känns som igår man hämtade hem den ullboll på 8 veckor nere i Strängnäs, röntgad med en 2:a fram och blev utdömd och skulle aldrig hålla enligt expertis och lekmän, men han höll till tjänst och ett helt underbart hundliv!
Idag i skogen for han och Bonzo runt som torra skin och lekta och hade det riktigt kul, jag satt på en stubbe då Svinto kommer framrusande stannar 2 meter ifrån mig och skäller ett uppmaningsskall, jag tittar på honom och på backen och undrar vad han vill att jag skall göra.
Sin vana trogen har han hittat en så pass enorm pinne att den närmast kan beskrivas som en tändsticka, han plockar upp den och släpper den för att visa sin pinne!

Jag tar upp pinnen och skall kasta iväg den, Svinto galoperar i väg ca 20 meter, skäller sitt uppmaningskall och jag skickar iväg pinnen, och samtidigt som jag höjer armen springer han iväg ytterligare ett par meter, stannar spetsar öronen och lyfter en framtass i djup koncentration om vart pinnen landat!
Alltså vad tror han, en pinne i den storleken kommer aldrig mer än ett par meter i gynsamma förhållanden *S*
Men skam den som ger sig, efter ett par minuters letande har han hittat sin pinne igen....

Bonzo, blir 11 år den 28:e maj alltså snart inne på sitt 12 år springer runt och har storhetsvansinne och plockar kvistar som blir en pinne, som blir en enorm pinne, som blir en stock och tillslut försöker han släpa med sig ett helt träd!

Underbara gammla hundar, så får vara pigga och glada <3

5 kommentarer:

Mad About sa...

Gamla hundar har en enorm charm

choque sa...

Underbar läsning! Det är verkligen speciellt med dessa gamlingar.

Anonym sa...

Underbart rörande!!Härliga gamlingar!Anette&Allis

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad härligt när ens hundar får ett sånt långt liv. Stämmer ju som du säger att vi bara har dom till låns en tid.
Men dina har du fått bra mycke tid när dom kommit upp i sån aktningsvärd ålder.

Sköt om er alla
Kram!!!

Anonym sa...

Myser när du berättar om dina äldre killar. Dom är så personliga våra gammlingar. Tror dom håller sig piggare när man har flera hundar.