måndag 31 maj 2010

Efter övervägande och samtal

Med Henrik har vi kommit fram till att vi skall kastrera Nelly, hon löper ju 3 ggr per år och dessutom så blir hon skendräktig dock inte så mycket hon letar lya ute och boar där hon kommer åt och hittar på lite valpar, dock kan hon sammla sig för jobb.
Så till hösten så tar vi bort rubbet på henne så hon slipper alla sina löp, visst är man orolig för narkosen och ev biverkningar som en kastrering medför men det är ju för hennes skull man gör detta, hon mår ju trots allt inte helt ok med dessa löp och skendräktigheter!

I morgon går vi in i sommarmånad vilket känns underbart jag älskar sol och värme så det kan ju inte bli bättre!
Nu ikväll var jag ute i lite mera än 1½ timma vi gick till skogen och så kastade jag ut massor av godis i ett par omgångar så hundarna fick jobba lite med näsan och det uppskattades kan jag lova, tillåter vädret blir det en tur ut i morgon igen och sitta och mysa med alla myggen!

En helt sjuk hände i morse då jag var ute med jyckarna gick åt norraberget till och stannade för att låta hundarna snusa efter lite godis men det blev ett mkt kort stopp för precis då jag satte mig kommer den en kille och går förbi och stirrar på mig sedan lägger han sig på mage över ett bord och börjar jucka hysteriskt på det fortfarande stirrandes på mig!
Jag blev jätteobehaglig till mods och knatade på rätt så snabbt där ifrån :-/

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är supernöjd med mina kastrerade tikar. Bara fördelar. Hårar mindrer me :).Beställde ett tikskydd.Tack för tippset med T-shirten...jag tog den tuffa vägen ha ha Läskigt med killen, fan vad många sjuka personer det finns nuförtiden :(
// Susan