torsdag 13 maj 2010

Spårskogen...

Nellys spår var strax över 1300 meter, upptaget var helt suveränt fanns inget att anmärka på, spikrakt ut tog spåret direkt och tog rätt håll! Skall försäkra mig mera med riktningsbestämelse dock.
Hon spårade helt gudomligt fram till andra apporten, där efter märkte jag att hon var mkt varm och törstig, och inte blev det lättare av att spåra på knastertorr vitmossa och stenhällar men hon kämpade på tappert endå.
Vims i en vinkel men hon löste det bra och spårade på lite vimsigt och flämtigt och i en ngt behagligare fart än förra spåret.
Strax efter ormstället fick vi (jag) problem, Nelly spårade på ett ställe som jag visste var fel, hon försökte gå ner 3 ggr på samma slänt men jag vägrade att ge henne rätt.
Tillslut kopplade jag lös henne och lät henne frispåra och hon valde åter igen att gå ner för slänten och jag följde med och gissa vem som hade rätt???
Självklart var det inte den med alzheimers light som hade rätt iallfall ;-)
Kopplade på linan igen och hon spårade till slutet!
Alla apporter i hamn fick vi, och till nästa spåräventyr skall jag ha med vatten till Nelly!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Hihi vi jobbar på med våra rookie-spår på några meter med mycket köttbullar i. Vi har ett tag tills vi spårar några 1300m och den Grå visar intresse för saker han snavar över i spåret :0)

Anonym sa...

Det är jue det där med att lita på hunden ;). Roligt att ni kom till slut. vad tuff du är som fotade ormen, trodde du var ormrädd men du kanske blev botad av min bild ;).
Trevlig helg