fredag 7 maj 2010

Lite av varje!


I onsdags firade vi med lite extra god mat då Henke blev friskförklarad, det blev pepparbiff och hemgjord klyftpotatis och en fin och god sallad till det!


Våran fina bil, jag gillar katter även om jag tycker dom är lite läskiga och oberäknliga men jag gillar verkligen inte då dom klättrar runt på bilen, även om bilen stått i dagar så är katter likt förbannat uppe på huven *grrrrr*


Igår var vi uppe på brukshundsklubben jag och Henke, Nelly fick busa en hel del och jaga boll men det blev även lite träning för hennes del vi koncentrerade oss på att inte tränga i friaföljet det försvinner efter en del värmning.
Vidare blev det en hel del kryp och framåtsändnade och det tar sig :-)
På bilden ovan är det Leffe lus som hoppar, bilden är tagen med mobilkameran och blev trots det förvånandsvärt bra.


Idag på skogsturen tyckte jag att Nelly såg något konstig ut i ansiktet, hon hade drag åt ett hamsterhåll eller jag kanske snarare skall säga att hon såg ut som en ekorre, för då jag ställde henne och komenderade "Loss" så rasade ovanstående kottar ur munnen på henne, min älskade lilla kottetokiga knäppgök <3

1 kommentar:

lotte sa...

Grattis Henke,måste vara skönt att få springa igen;)
Kattassar har vi på våra bilar jämt men eftersom det öär våra egna katter så får jag stå ut;) Förstår dock att det är irriterande då det är andras katter....
Testa att köpa och spraya på "fyspray" så går dom nog inte dit.