måndag 10 maj 2010

Spårat....

Igår åkte jag och Emma ut i skogen för att spåra och inte var det lätt att hitta en skog utan en massa annat bruksfolk ;-)
På ställe nr 1 stod det en bunt bilar som jag kände igen som spårfolk, så vidare till nästa ställe och där stod det än större mängd bilar av sökfolk, på vägen till spårställe nr 3 stod det en drös av bilar med öppna skuffar och av mängden av bilar och typ av skog drog vi slutsattsen att det var sökfolk!

Men i vilket fall så var det tilltänkta tredje stället fritt på folk så där stannade vi, jag gav Emma instruktioner om hur hon skulle lägga sitt spår och sedan klampade jag ut Nellys spår, och djävla skog att lägga spår i ALLT ser verkligen lika ut, så jag hade typ noll koll på vart jag gått och vilka stenhällar jag gått över osv.

Och innan jag hittat ut ur skogen så hade spåret blivit lite mera än en km varav jag bara hade koll på dom första 300 metrarna sedan har jag ingen aning om hur vinklar, apporter osv var någonstanns.

Nelly plockade spåret klockrent men tyvärr bakspår, sedan ran hon iväg i spåret som om hon gick på räls, och iom hennes fart i spåret kastade jag bara ett getöga på henne då och då utan jag tittade mest i backen för att hålla koll vart jag satte fötterna, och då och då såg jag mina gammla fotsteg så hon håller sig i spårkärnan och spårar med låg och fin nos.
Apporterna plockade hon utan problem, dock lite tugg... Det enda negativa i själva spårarbetet hos henne är tempot att hon galloperar bitvis.
Slutet av spåret ca 100-150 meter gick genom ett träsk och där fick nelly nog lite trubbel för hon sänkte farten :-)
Dock blev både jag och Emma sjöblöta.

Resten av dagen blev det inte många knop gjorda, jag blev verkligen trött och sliten efter spåret.

Idag är Henke och Leffe på södra sidan av staden och det närmare bestämt tullinge för att deltaga på Securitashunden...

Mer om detta senare!

1 kommentar:

Marilyn&Rasmus sa...

Det låter som ni haft en skojig spårkväll igår ;) Ha en fin måndag. kramiz