tisdag 25 maj 2010

Apportering!

Hittade inte träapporten så jag tog metallen istället.
Leffe var inte alls imponerad av den utan skall sanningen fram så var
den äcklig han ville absolut inte greppa den och vid inplacerande av
den i käften så var det bara huggisarna i nederkäken som höll den
kvar i gapet på honom!

Nästa försök släppte jag den på backen och då han skulle ta den
sparkade jag undan den för honom hela tiden!
Sedan satte jag Leffe fot, höll fram apporten och komenderade apport.

Han greppade apporten direkt och hårt *nöjd* sedan efter ett par
sekunder sa jag loss, det lilla fanskapet "ägde" då apporten, ville
inte ingå någon konflikt med leffe utan belöna spontan släppande.

Efter 7 minuter tar jag denna bilden och ringde upp Henke och
förklarade problemet, han var också på min linje där.
Efter ett par min med Henke i luren släpper leffe apporten.

Sedan gick det bättre och bättre, och slutligen släppte han på loss!

Har ett annat litet problem som också blev bättre och bättre där
visste jag redan innan hur jag skulle göra.

Så detta blir nog bra med rätt träning :-)

2 kommentarer:

Maria sa...

Skitkul att läsa om apporteringen, gud så jag känner igen det ;)
/Maria

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul han gilla metall apporten till slut. Den är inte så kul alla gånger.
Vinja är inte speciellt förtjust i den :(