torsdag 20 maj 2010

Igår....

Var det en människa som hade sin bil med hund parkerad i direkt solsken och luften stod stilla ute och det var 24 grader i skuggan.
2 fönster var minimalt öppen i bilen pratade med ett par kollegor till hundägaren med dom idiotförklarade mig in i det grövsta med att fönstrerna var öppna!

Då jag vet hur snabbt det går för att en hund skall få värmeslag ringde och pratade med polisen!
Nu på morgonrundan är det 21 grader i skuggan, och bilen står i skuggan med alla fönster stängda och takluckan lite öppen och nu har solen börjat nå fram till bilen, blir till att hålla koll och sedan endera ringa direkt till polisen eller prata med hundägaren!


På ett hundforum diskuteras det nu spår och sök och att köra detta samtidigt, jag har gett min erfarenhet och mina tips och blir faktiskt rätt glad i att trådskaparen ställer motfrågor och inte köper tipsen rakt av, det känns faktiskt riktigt seriöst och bra att inte bara suga i sig ett tips springa ut och testa det utan att ställt alla "om" och "varför" samt "hur" frågor.
Riktigt kul att diskutera på en trevlig ton vilket inte alls är vanligt förekommande på hundforum!

Idag flyger min älskling till göteborg och jag saknar honom redan :-(

Inga kommentarer: